Kviečiame dalyvauti III-IV gimnazijų klasių mokinius ir mokytojus
2024-04-24
2024-04-24
Balandžio 16 dieną Jonavos Panerio pradinėje mokykloje įvyko dailyraščio konkursas „RAŠYSENA 2024“. Jame dalyvavo 12 Jonavos miesto mokyklų ir Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro antrų klasių mokinių, kurie norėjo ne tik pasakyti, kad labai myli ir brangina savo gimtąją kalbą, bet ir moka taisyklingai rašyti. Visus dalyvius, jų mokytojas pasveikino ir tarė padrąsinantį žodį mokyklos direktorė Irma Karnusevičienė. Mokyklos pavaduotoja ugdymui ir vertinimo komisijos pirmininkė Jurga Roličienė pristatė vertinimo komisiją ir priminė vertinimo kriterijus.
Mokiniai rašė tekstą „Lietuva – lietaus ir dainų šalis“. Gegužės mėnesį Jonavos rajono savivaldybės Grigorijaus Kanovičiaus viešosios bibliotekos Rimkų filiale vyks konkurso dalyvių darbų paroda.
Sveikiname 1-os vietos laimėtojus – Jonavos Justino Vareikio progimnazijos mokinius Roką Meilūną ir Eiriną Autuką (mokytoja Leonarda Šimonienė); 2-os vietos – Jonavos Panerio pradinės mokyklos mokinę Ugnę Stonytę (mokytoja Asta Rabikauskienė) ir Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro mokinę Emiliją Kuraitytę (mokytoja Gitana Čičinskienė); 3-ios vietos – Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos mokinę Evitą Kiseliovaitę (mokytoja Asta Aksinavičienė) ir Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos mokinę Emą Andrijevskytę (mokytoja Daiva Grinienė).
Visi konkurso dalyviai apdovanoti Jonavos Panerio pradinės mokyklos direktorės padėkomis ir suvenyrais.
Konkurso organizatorės: Jonavos Panerio pradinės mokyklos mokytoja Nijolė Dvareckienė ir bibliotekininkė Natasha Kurilkina
2024-04-22
Balandžio 18 d. Lietuvos Respublikos Prezidentūroje vyko renginys „Įtraukusis ugdymas ne mokyklos erdvėse. Geroji praktika“, kuriame dalyvavo Lietuvos kultūros ir švietimo atstovai, taip pat ir Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos mokytojos. Renginiai aplinkos pritaikymo tema organizuojami Prezidentūroje kiekvienais metais. Šiemet pasirinkta data balandžio mėnesį neatsitiktinai, balandis – autizmo supratimo mėnuo.
Lietuvos Respublikos Prezidento patarėja J. Urbanovič akcentavo, kad lanksti formaliojo ir neformaliojo švietimo dermė atsižvelgiant į vaiko interesus yra ne tik valstybinis, bet ir tarptautinis įsipareigojimas. Pozityvus pokytis Lietuvoje, kad apie 90 procentų mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, mokosi bendrojo ugdymo klasėse, tad siekiama ir kito pokyčio – suaktyvinti šių mokinių dalyvavimą neformaliojo švietimo veiklose.
Renginio metu gerąsias praktikas pristatė Lietuvos nacionalinio dailės muziejaus, Nacionalinio saugomų teritorijų lankytojų centro, organizacijos „Draugiški autizmui“, Lietuvos autizmo asociacijos „Lietaus vaikai“, Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centro, Kauno Pranio Daunio ugdymo centro, Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos atstovai. Muziejai, bendradarbiaudami su konsultantais, kuria įrankius (pavyzdžiui, bendravimo korteles, įtraukias edukacijas su konkrečiomis užduotimis ir kt.), skirtus specialiųjų poreikių mokiniams, juos testuoja; pritaiko patalpas judėjimo, regos, klausos negalią turintiems asmenims (liftai, informacija Brailio raštu, garso įrašai, liečiami ekranai, ramybės kambariai, atskiros darbo vietos ir kt.). Buvo akcentuojama, kad reikėtų nebijoti vestis į edukacijas visus mokinius, tačiau prieš išvykas būtina pasiruošti: sudaryti vizualų planą, ką mokiniai pamatys, ko iš jų tikimasi, kaip, kur ir kada vyks; pateikti edukatoriui individualios pagalbos poreikių sąrašą ar klausimyną; įtraukti tėvus ir pačius vaikus į planavimo procesą; parengti konkrečių užduočių kelionės metu. Tinkamai pasiruošus reikėtų pasitikėti edukatoriumi ir vaikais, neskubėti atlikti veiklų už juos.
2024-04-22
2024 metų balandžio 18 d. Jonavos „Lietavos“ pagrindinėje mokykloje vyko rajono bendrojo ugdymo mokyklų 2 klasių mokinių gamtamokslinė konferencija „Mažoji laboratorija“, kurią organizavo mokyklos pradinio ugdymo mokytojų komanda. Renginyje dalyvavo Jonavos miesto bendrojo ugdymo mokyklų mokiniai bei juos ruošę mokytojai.
Konferencijos tikslas – žadinti mokinių norą domėtis juos supančia aplinka, bendradarbiaujant atlikti stebėjimus, tyrimus, skatinti ne tik mokinius parengti pranešimus ir juos pristatyti, bet ir mokytojus, ugdant mokinių gamtamokslinius gebėjimus, dalintis gerąja patirtimi. O patirties sukaupta išties nemažai: Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos mokinė pristatė klasės atliktų bandymų bei tyrimų apie vandenį apibendrintą pranešimą „Vandens tyrinėtojai“, Raimundo Samulevičiaus progimnazijos jaunosios tyrinėtojos pristatė projektą „Sėklos dygimo sąlygos“, pupelių ir žirnių augimą tyrinėjo Panerio pradinės mokyklos komanda projekte „Pokytis“, Jonavos „Lietavos“ pagrindinės mokyklos, Upninkų skyriaus mažoji tyrinėtoja apibendrino ilgalaikį projektą „Daržovės mūsų gyvenime“, o Justino Vareikio progimnazijos antrokai kvietė neužmiršti sveikos mitybos taisyklių ir atskleidė sveikos mišrainės paslapčių. Didelį susidomėjimą sukėlė šeimininkių - „Lietavos“ pagrindinės mokyklos antrokių pristatytas tyrimas „Kuri žmogaus pusė dominuoja?“. Visi konferencijos dalyviai smagiai aiškinosi, kuri gi jų pačių kūno dalis yra labiau išreikšta.
2024-04-18
Balandžio 16 d. Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Bitutė" iniciatyva, bendradarbiaujant su Jonavos rajono švietimo pagalbos tarnybos mokytojų švietimo skyriaus vedėja Loreta Bizokiene ir rajono priešmokyklinio ugdymo mokytojų metodine grupe, organizuotos praktinės kompetencijų ugdymo dirbtuvės, į kurias susirinko 40 rajono priešmokyklinio ugdymo mokytojų ir įstaigos pedagogų. Renginyje taip pat dalyvavo Jonavos rajono savivaldybės Švietimo skyriaus Kultūros ir sporto poskyrio vedėja Rita Lisauskienė ir VDU Švietimo akademijos profesinio tobulinimo instituto vyresnioji specialistė doc. dr. Romualda Lazauskaitė. Mokymus „STEAM ugdymo strategijos" vedė Kauno jėzuitų gimnazijos fizikos mokytoja ekspertė Rigonda Skorulskienė.
Lektorė R. Sorulskienė atskleidė STEAM teorijos atsiradimo pagrindus bei akcentavo STEAM ugdymo galimybes ir svarbą ankstyvajame amžiuje, pateikė daugybę įtraukiančių, patyriminių veiklų pavyzdžių, kuriuos mokytojai išbandė praktiškai.
Jonavos vaikų lopšelis-darželis „Bitutė" nuo 2019 m. organizuoja į STEAM kompetencijas orientuotą, grįstą tyrinėjimu bei atradimais ugdymo procesą, aktyviai dalinasi idėjomis ir iniciatyvomis tiek pačioje įstaigoje, tiek ir už jos ribų. Įstaigos priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Diana Bazevičienė pristatė tarptautinį eTwinning projektą „Kaip susidraugauti su bitėmis, taikant skaitmenines technologijas", kuris pelnė nacionalinį ir tarptautinį pripažinimą, o ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Asta Babilienė dalinosi grupės projekto „Kas užaugs iš svogūnėlio?" patirtimi.