TŪM įtraukiojo ugdymo srities konferencija „Praktiniai sprendimai ir inovacijos”
2025-04-29
Balandžio 24 d. „Neries” pagrindinėje mokykloje vyko TŪM įtraukiojo ugdymo srities konferencija „Praktiniai sprendimai ir inovacijos”. Konferencijoje dalyvavo Jonavos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai.
Pranešimą „Jonavos rajono savivaldybės mokyklų Tūkstantmečio mokyklų programos gerosios patirtys“ skaitė Indrė Širvinskaitė, Pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ įtraukiojo ugdymo komponento koordinatorė. Prelegentė pažymėjo, kaip svarbu susikurti ir įveiklinti aiškius pagalbos mokiniams atvejų sprendimus mokykloje ir paneigti mitus, kad įtraukusis ugdymas skirtas tik silpniems mokiniams, nes jis skirtas visų mokinių įgūdžių ir gebėjimų tobulinimui. „Neries“ pagrindinės mokyklos direktorė Gražina Gečienė pristatė pranešimą „Švietimo pagalbos algoritmai Jonavos rajono savivaldybėje“, kuriame akcentavo pagalbos mokiniui sistemos svarbą ir aiškumą Jonavos rajono savivaldybės mokyklose.
Konferencijos dalyviai aplankė 9 kūrybines dirbtuves, kurias vedė Just. Vareikio, R. Samulevičiaus progimnazijų, Senamiesčio gimnazijos, „Neries“ pagrindinės mokyklos mokytojos ir specialistės, „Keliaujančių architektūros dirbtuvių“, VŠĮ „Švietimo nuotykiai“, UAB „Biznio mašinų kompanijos“ atstovai. Dirbtuvėse dalyviai susipažino su įtraukiojo ugdymo metodais, principais, priemonėmis, diskutavo ir pasidalino profesinėmis įžvalgomis bei atliko praktines užduotis, lavinančias mokinių kūrybinį, loginį, meninį mąstymą ir įgūdžius – konstravo interaktyvųjį atviruką, išbandė stalo žaidimą „RobotCity”, susipažino su sensorinėmis priemonėmis ir kūrė sensorinę pasaką, eksperimentavo su muzikos instrumentais ir taškavimo technikos galimybėmis, susipažino su gabių mokinių identifikavimo strategijomis, kūrybiniais mokymo metodais ir diferencijuotomis ugdymo praktikomis.