Jonavos rajono bendrojo lavinimo mokyklų 7 klasių mokinių integruotas anglų kalbos, dorinio ugdymo (tikybos) konkursas
2025-03-21
Švento Patriko diena – kultūrinė ir religinė šventė, švenčiama kasmet kovo 17 d., Airijos globėjo šv. Patriko mirties dieną. Ši diena yra valstybinė šventė Airijoje, Šiaurės Airijoje, Montserato saloje ir Kanados provincijoje Niufaudlande ir Labradore. Šią dieną plačiai mini airių diaspora visame pasaulyje, ypač Kanadoje, Didžiojoje Britanijoje, Australijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Argentinoje ir Naujojoje Zelandijoje. Šv. Patriko dėka žalias trilapis dobilas tapo Airijos simboliu: rodydamas dobilo lapą, šv. Patrikas airiams aiškino Švč. Trejybės slėpinį.
Kovo 17 d. Jonavos rajono švietimo pagalbos tarnyboje vyko Jonavos rajono bendrojo lavinimo mokyklų 7 klasių mokinių integruotas anglų kalbos, dorinio ugdymo (tikybos) konkursas „Šventasis Patrikas šiandien“, kurį organizavo Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro anglų kalbos vyresnioji mokytoja Kristina Ivanovė ir tikybos mokytoja metodininkė Jolanta Kiudulienė.
Į konkursą atvyko mokiniai iš Raimundo Samulevičiaus ir Justino Vareikio progimnazijų, „Lietavos“ ir „Neries“ pagrindinių mokyklų bei Jonavos rajono Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro. Konkurso metu 5 komandos gilino bei stiprino tikėjimo, anglų kalbos žinias, ugdėsi dvasines vertybes, atliko interaktyvias užduotis.
Konkurso nugalėtoja tapo Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro komanda, II vieta atiteko „Neries“ pagrindinės mokyklos komandai, III vietą užėmė Raimundo Samulevičiaus progimnazijos komanda, IV vietą iškovojo Justino Vareikio progimnazijos komanda ir V vietą pelnė „Lietavos“ pagrindinės mokyklos komanda.
Dėkojame mokiniams už drąsą ir ryžtą.
Kristina Ivanovė ir Jolanta Kiudulienė
Atvira, besimokanti, kurianti partneriškus ryšius Jonavos „Neries“ pagrindinė mokykla kovo 18 d. sulaukė svečių – Alytaus rajono ugdymo įstaigų specialiųjų pedagogų ir logopedų. Stažuotės metu kolegoms pristatyta mokyklos patirtis ugdant specialiųjų poreikių turinčius mokinius, pritaikant ugdymosi aplinkas, bendradarbiaujant su socialiniais partneriais. Pavaduotoja ugdymui S.Paliukienė kalbėjo apie švietimo pagalbos teikimo ypatumus mokykloje ir specialiojo ugdymo skyriuje, pagalbos mokiniui specialistų vaidmenį, mokyklos bendruomenės narių bendradarbiavimo svarbą. Akcentavo tinkamų įtraukiojo ugdymo strategijų parinkimo (pamokoje, projektinėje, patyriminėje, žaidybinėje ir (ar) kt. veiklose) būtinybę, užtikrinant kiekvieno vaiko ugdymosi sėkmę bei sudarant sąlygas savivaldžiam mokymui/si. Psichologė S.Cėgienė pristatė mokyklos mokinių veiklas, padedančias ugdyti mokinių lyderystės gebėjimus, stiprinančias savanorystės įgūdžius ir bendruomeniškumą. Psichologė pasidžiaugė mokyklos mikroklimatu, mokyklos veikloje aiškiai matomomis vertybėmis – empatija, pagarba, pagalba, visų mokyklos bendruomenės narių bendradarbiavimu. Mokytojos R.Zvicevičienė ir R.Budrevičienė aptarė specialiojo ugdymo skyriaus veiklą, įgyvendinamus tarptautinius projektus, labiausiai pasiteisinusius darbo būdus ir metodus, ugdant ypatingų poreikių turinčius mokinius. Antroje stažuotės dalyje pristatytos aplinkos ir erdvės, TŪM programos metu įsigytos inovatyvios ugdymo priemonės, aptartos jų pritaikymo praktikos mokykloje ir specialiojo ugdymo skyriuje.
Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Žilvitis“ pagrindinis išskirtinumas ir veiklos kryptis – etnokultūra. Įstaigoje puoselėjamos etnokultūros tradicijos, vaikai supažindinami su lietuvių liaudies šventėmis, folkloru, papročiais. Lopšelyje-darželyje organizuojami įvairūs etnokultūriniai renginiai: edukaciniai projektai, vakaronės, švenčiamos tradicinės ir kalendorinės šventės.
Jonavos Justino Vareikio progimnazijos logopedė Edita Ruckienė dalyvavo respublikiniame kolegialumo ir bendradarbiavimo konkurse „Gera pamoka 2024“. Konkursą organizavo Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sveikatos departamento Švietimo skyrius ir Klaipėdos Litorinos mokykla, konkurso partneriai – Nacionalinė švietimo agentūra, Klaipėdos valstybinės kolegijos Pedagogikos katedra. Konkurso misija – padėti atsiskleisti ugdymo lyderiams, gebantiems ir norintiems dalintis savo profesiniu kapitalu: žiniomis, patirtimi, inovatyvių mokymosi strategijų taikymo pavyzdžiais, sukurtais produktais.
Kovo 5 dieną vaikų lopšelyje-darželyje „Saulutė“ vyko gerosios patirties sklaidos renginys. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja A. Juškevičienė pristatė projektą „Kas yra upė?“, pasidalino smagiomis ugdomosios veiklos akimirkomis, sėkmės faktoriais, tėvų įtraukimo būdais.