2024-05-27
Jonavos ,,Neries“ pagrindinės mokykla atsakingai ruošiasi įtraukiajam ugdymui. Mums svarbu, kad kiekvienas mokinys savo mokyklos bendruomenėje jaustųsi svarbus, gerbiamas, galintis mokytis ir pažinti pasaulį. Mokyklos bendruomenė, specialistai nuolat domisi naujovėmis, susipažįsta su įtraukiojo ugdymo gairėmis, metodine medžiaga, ją analizuoja, dalyvauja mokymuose, seminaruose, įgyvendina projektus, organizuoja konferencijas. Laukiame iš TŪM programos lėšų naujai įrengtų ,,Pojūčių“ kambarių; iš Aplinkos pritaikymo pagal universalaus dizaino modelį projekto lėšų įrengto lifto, durų keitimų, apšvietimo ir kt. Svarbi visos bendruomenės nuostata, kad kiekvienas vaikas turi jaustis saugus ir siekti rezultatų pagal savo galias.
Jonavos ,,Neries“ pagrindinės mokyklos Specialiojo ugdymo skyriaus pedagogai, kasdien ugdydami didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, ieško tinkamo personaliai kiekvienam vaikui ugdymo būdo, metodo ar priemonės. Mokytojos savo darbe ne tik naudoja įvairių autorių išleistas metodines priemones / medžiagą, tačiau ir pačios kuria jas. Džiaugiamės mokytojų, specialiųjų pedagogių-logopedžių Svetlanos Cechmister ir Eglės Akunienės iniciatyva organizuoti respublikinį metodinių darbų projektą „Įtraukusis ugdymas. Metodinės priemonės įvairių gebėjimų mokiniams“, kurio tikslas – dalintis pedagogų, švietimo pagalbos specialistų gerąja darbo patirtimi rengiant įvairias ugdymo metodines priemones, kurios padėtų įvairių gebėjimų mokiniams siekti individualios pažangos bei gerintų mokymosi pasiekimus.
Dalyvauti projekte panoro apie 40 pedagogų, pagalbos mokiniui specialistų iš Jonavos „Neries“ pagrindinės mokyklos, Jonavos Raimundo Samulevičiaus progimnazijos, Joniškio rajono Žagarės gimnazijos, Jurbarko Naujamiesčio progimnazijos, Kauno Petrašiūnų progimnazijos, Kauno Prano Daunio ugdymo centro, Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos, Klaipėdos Litorinos mokyklos, Marijampolės sav. Igliaukos Anzelmo Matučio gimnazijos, Mažeikių „Vyturio“ pradinės mokyklos, Radviliškio lopšelio-darželio ,,Eglutė“, Riešės gimnazijos, Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro, Šiaulių r. Kužių mokyklos, Šiaulių r. Ginkūnų Sofijos ir Vladimiro Zubovų progimnazijos, Utenos lopšelio-darželio „Saulutė“, VDU ,,Atžalyno“ progimnazijos, Vilniaus Verkių mokyklos-daugiafunkcio centro, Vilniaus Šilo ugdymo centro, Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus, Vilniaus r. Bezdonių ,,Saulėtekio“ pagrindinės mokyklos.
Parengtos metodinės priemonės, skirtos lavinti girdimąjį, regimąjį suvokimą, motoriką; skatinti dėmesingumą, pažintines funkcijas; formuoti mokinių skaitymo, rašymo įgūdžius, turtinti žodyną; lavinti mokinių smulkiąją motoriką, stiprinti akies-rankos koordinaciją, vystyti mokinio vizualinį suvokimą; plėsti vaikų kalbą ir ugdyti pažintinę kompetenciją, skatinti norą pažinti spalvas, atrasti ryšius tarp daiktų ir simbolių; supažindinti su skaitmenimis ir ugdyti mokinio gebėjimą skaičiuoti; lavinti socialinius įgūdžius, emocinį intelektą.
Sėkmingai įgyvendintas projektas, dalyvių pristatytų darbų gausa leidžia teigti, kad pedagogai, pagalbos mokiniui specialistai yra bendradarbiaujantys ir atviri, gilinasi į kiekvieno mokinio galias, ieško būdų jiems padėti ir yra pasiruošę iššūkiams ugdant įvairių gebėjimų mokinius.
Sonata Paliukienė, ,,Neries“ pagrindinės mokyklos SUS direktorės pavaduotoja ugdymui